جراحی زیبایی واژن: عوارض، خطرات و تجربه عمل زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن: عوارض، خطرات و تجربه عمل زیبایی واژن

جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان” اصطلاح گسترده ای است که شامل روش های متعدد از جمله جراحی زیبایی واژن لابیاپلاستی، کاهش کلاهک کلیتورال، هیمنوپلاستی، بزرگ کردن لابیا، واژینوپلاستی و تقویت نقطه G می باشد. در طول دهه گذشته، علاقه بیماران به روش‌های زیبایی اندامهای تناسلی بیشتر شده است. مطالعات منتشر شده و نامگذاری استاندارد مربوط به روش های جراحی زیبایی واژن و نتایج آنها اطلاعات واضحی در مورد بروز و شیوع و خطرات و فواید این عمل به ما میدهد. بانوان باید در مورد داده های با کیفیت این مقاله که از اثربخشی، عوارض و سلامت و مراقبت های بعد از روش های عمل زیبایی اندام تناسلی حمایت می کند مطلع شوند و در مورد عوارض احتمالی آنها از جمله درد، خونریزی، عفونت، جای زخم، چسبندگی، تغییر حس، دیسپارونی و نیاز به عمل مجدد اطلاع داشته باشند.

راه های ارتباطی سالن زیبایی بورگ در اینستاگرام

۲۸۴۲۵۷۷۵

@Borgsalon

ارزیابی اختلال بدشکلی بدن توسط پزشک

زیبایی واژن، تجربه عمل زیبایی واژن، بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن، عوارض عمل زیبایی واژن، مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن،عمل زیبایی واژن

متخصص زنان و زایمان درمانگاه های پردیس باید آموزش کافی برای تشخیص زنان مبتلا به اختلالات عملکرد جنسی و همچنین مبتلایان به افسردگی، اضطراب و سایر شرایط روانپزشکی داشته باشد و در صورت نیاز، افراد باید از نظر اختلال بدشکلی بدن ارزیابی شوند. در زنانی که مشکوک به نگرانی‌های روان‌شناختی هستند، باید قبل از جراحی، برای ارزیابی ارجاع داده شوند. همچنین، متخصص زنان و زایمان که جراحی زیبایی واژن یا عمل دستگاه تناسلی را انجام می‌دهند باید بیماران را در مورد تجربه و نتایج جراحی آگاه کنند.

بیماران باید آگاه باشند که جراحی یا روش‌هایی برای تغییر ظاهر یا عملکرد جنسی (به استثنای روش‌هایی که برای نشانه‌های بالینی انجام می‌شوند، مانند اختلال عملکرد جنسی زنان با تشخیص بالینی، درد هنگام مقاربت، تداخل در فعالیت‌های ورزشی، آسیب قبلی مامایی یا استرادل، معکوس کردن برش تناسلی زنانه ، پرولاپس واژن، بی اختیاری یا جراحی تایید جنسیت) از نظر پزشکی اندیکاسیون ندارند، یعنی خطر قابل توجهی دارند و ایمنی و اثربخشی آنها ثابت نشده است.

توصیه های جراحی زیبایی واژن

توصیه قبل از عمل

کالج آمریکایی متخصصین زنان و زایمان توصیه ها و نتیجه گیری های زیر را در مورد استفاده و نشانه های جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان ارائه کرده اند.

بیماران باید آگاه باشند که جراحی یا روش‌هایی برای تغییر ظاهر یا عملکرد جنسی (به استثنای روش‌هایی که برای نشانه‌های بالینی انجام می‌شوند، مانند اختلال عملکرد جنسی زنان با تشخیص بالینی، درد هنگام مقاربت، تداخل در فعالیت‌های ورزشی، آسیب قبلی مامایی یا استرادل، معکوس کردن برش تناسلی زنانه ، پرولاپس واژن، بی اختیاری یا جراحی تایید جنسیت) از نظر پزشکی اندیکاسیون ندارند، یعنی خطر قابل توجهی دارند و ایمنی و اثربخشی آنها ثابت نشده است. آرایشگاه زنانه در پردیس

عوارض عمل زیبایی واژن

زیبایی واژن، تجربه عمل زیبایی واژن، بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن، عوارض عمل زیبایی واژن، مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن،عمل زیبایی واژن

بانوان باید در مورد داده های با کیفیت این مقاله که از اثربخشی روش های جراحی زیبایی اندام تناسلی حمایت می کند مطلع شوند و در مورد عوارض احتمالی آنها از جمله درد، خونریزی، عفونت، جای زخم، چسبندگی، تغییر حس، دیسپارونی و نیاز به عمل مجدد اطلاع داشته باشند.

متخصص زنان و زایمان باید آموزش کافی برای تشخیص زنان مبتلا به اختلالات عملکرد جنسی و همچنین مبتلایان به افسردگی، اضطراب و سایر شرایط روانپزشکی داشته باشد و در صورت نیاز، افراد باید از نظر اختلال بدشکلی بدن ارزیابی شوند. در زنانی که مشکوک به نگرانی‌های روان‌شناختی هستند، باید قبل از جراحی، برای ارزیابی ارجاع داده شوند.

در پاسخ به نگرانی بیمار در مورد ظاهر دستگاه تناسلی خارجی او، متخصص زنان و زایمان می تواند به او اطمینان دهد که اندازه، شکل و رنگ دستگاه تناسلی خارجی در زنان متفاوت است. این تغییرات بیشتر با بلوغ ، افزایش سن، تغییرات آناتومیک ناشی از زایمان و تغییرات آتروفیک مرتبط با یائسگی یا هیپواستروژنیسم یا هر دو اتفاق می افتند.

متخصص زنان و زایمان که جراحی زیبایی واژن و دستگاه تناسلی را انجام می‌دهند باید بیماران را در مورد تجربیات و نتایج جراحی آگاه کنند.

تبلیغات در این مورد در هر رسانه ای باید دقیق باشد و گمراه کننده یا فریبنده نباشد. “تغییر نام تجاری” رویه های جراحی موجود (که بسیاری از آنها مشابه، اگر نگوییم مشابه، کولپورافی قدامی و خلفی سنتی هستند) و بازاریابی آنها به عنوان روش های جدید زیبایی واژینال گمراه کننده است.

زمینه عمل زیبایی واژن زنان

زیبایی واژن، تجربه عمل زیبایی واژن، بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن، عوارض عمل زیبایی واژن، مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن،عمل زیبایی واژن

جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان که به عنوان جراحی تغییر آناتومی واژینال در نظر گرفته شده برای زیبایی در زنانی که هیچ ناهنجاری ساختاری یا عملکردی ظاهری ندارند، تعریف می شود. جراحی زیبایی اندام تناسلی به روش‌هایی گفته میشود که برای نشانه‌های بالینی انجام می‌شوند (اختلال عملکرد جنسی زنان با تشخیص بالینی، درد هنگام مقاربت، تداخل در فعالیت‌های ورزشی، آسیب قبلی مامایی، برش معکوس ناحیه تناسلی زنان، افتادگی واژن، بی‌اختیاری ادرار یا جراحی تایید جنسیت اشاره نمی‌کند). هدف از نوشتن این مقاله عبارتند از:

۱) دلایل بالقوه برای افزایش تعداد عمل های جراحی زیبایی واژن و تجربه های انها.

۲) مروری کوتاه بر رویه های زیبایی واژینال و داده های نتایج مرتبط با آنها.

۳) نظر در مورد استفاده از این عمل ها برای اهداف زیبایی، تقویت عملکرد جنسی یا هر دو.

این مقاله به‌روزرسانی شده است تا شامل داده‌های جدید در مورد روش‌های انتخابی زیبایی دستگاه تناسلی زنان و تجربه ها و نتایج آن‌ها و همچنین راهنمایی در مورد مشاوره بیمار باشد.

مروری بر عمل های زیبایی تناسلی

مروری بر عمل های

در طول دهه گذشته، علاقه بیماران به عمل‌ زیبایی واژن افزایش یافته است. به عنوان مثال، نرخ لابیاپلاستی در ایالات متحده بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. در عین حال، نگرانی‌های اخلاقی و اخیراً ایمنی در مورد عملکرد جراحی زیبایی واژن – تناسلی – مطرح شده است. در ژانویه ۲۰۱۸، سازمان غذا و داروی ایالات متحده FDA هشداری در مورد استفاده از دستگاه های مبتنی بر انرژی (معمولاً فرکانس رادیویی یا لیزر) خارج از پروتکل های تحقیقاتی استاندارد برای روش های زیبایی واژینال یا جوان سازی واژن صادر کرد و به عوارض آنها اشاره کرد از جمله سوختگی واژن، جای زخم در واژن، درد در حین مقاربت جنسی، و درد مکرر یا مزمن. علائم واژن مربوط به یائسگی، بی اختیاری ادرار یا عملکرد جنسی.

دلایل افزایش علاقه به جراحی زیبایی واژن در ایران

زیبایی واژن، تجربه عمل زیبایی واژن، بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن، عوارض عمل زیبایی واژن، مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن،عمل زیبایی واژن

اپیلاسیون، الکترولیز و لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی امکان دید بهتری از واژن را هم برای زنان و هم برای همسرشان فراهم میکند. در یک مطالعه مقطعی بر روی بیش از ۲۴۰۰ زن ۱۸ تا ۶۸ ساله ساکن ایالات متحده، ۷۹٪ موهای ناحیه تناسلی خود را بطور جزئی یا کامل برداشته بودند یا کلا بدون مو بودند. یکی از پیامدهای موزدایی میتواند این باشد که برای جلب توجه بیشتر به عدم تقارن و تفاوت در اندام تناسلی خارجی، که باعث میشود تمایل به انجام جراحی زیبایی واژن بیشتر شود.

تصور داشتن واژن از نظر زیبایی شناسی که توسط اینترنت، پو.رنو.گر-افی آنلاین، و سایر منابع رسانه ای تقویت شده است، ممکن است زنان را به دنبال تغییر جراحی سوق دهد. این عمل جراحی مهم است زیرا ممکن است اینترنت تنها منبع اطلاعات آنها باشد. بررسی سیستماتیک محتوای آنلاینی که جراحی زیبایی واژن را تبلیغ می‌کند، نشان داد که سایت‌هایی که این عمل زیبایی را تبلیغ می‌کنند، مرتباً تنوع گسترده ظاهر لابیای طبیعی را غیرطبیعی برای بیمار توصیف می‌کنند.

جراحی فراتر از واقعیت

عمل لابیلاپلاستی

جراحی که باعث تغییرات فراتر از لابیا باشد (به عنوان مثال، عدم مشاهده لابیا کوچک، دهانه باریک واژن) منجر به پریشانی و اختلال عملکرد جنسی می شود. جراحی زیبایی واژن در گروهی از زنان جوان (۱۸ تا ۴۴ سال) بیشتر است. با توجه به تاکید جامعه بر معکوس کردن اثرات پیری طبیعی، تعجب آور نیست. در یک مطالعه آینده نگر روی ۳۳ زن که به دنبال جراحی کوچک کردن لابیا در یک کلینیک زنان در لندن بودند، نارضایتی از ظاهر واژن گزارش شد. با این حال، برای کل گروه، ابعاد لابیا مینور در محدوده تنوع معمولی ۸ اندازه گیری شده بود.

ادعاهای بازاریابی مبنی بر اینکه جراحی زیبایی واژن مسائل زیبایی و عملکردی را درمان می کند و رضایت جنسی را افزایش می دهد از اهمیت یکسانی برخوردار است. بسیاری از افزایش محبوبیت مشاهده شده در روش‌های واژینال برای نشانه‌های غیرپزشکی با موفقیت بازاریابی مستقیم به مصرف‌کننده در دهه ۱۹۹۰ مرتبط است. متخصصان زنان موافق آن هستند که به زنان باید اطلاعات دقیقی در مورد تغییرات طبیعی در آناتومی واژن داده شود و تبلیغات جراحی زیبایی واژن و عمل های زیبایی اندام تناسلی زنان نباید زنان را در مورد آنچه که طبیعی در نظر گرفته می شود یا با جراحی ممکن است گمراه کند. انجام جراحی های غیرضروری واژن میتواند عوارض جدی داشته باشد.

نتایج و تجربه عمل زیبایی واژن

لابیاپلاستی در ایران

“جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان” اصطلاح گسترده ای است که شامل روش های متعددی از جمله لابیاپلاستی، کاهش هود کلیتورال، هیمنوپلاستی، بزرگ کردن لابیا ماژور، واژینوپلاستی و تقویت نقطه G می باشد. جدای از لابیاپلاستی، دانستن اینکه این عمل ها چند بار انجام می‌شوند سخت است. کمبود مطالعه در رابطه با روش های جراحی زیبایی واژن و اطلاع ناکافی از خطرات و عوارض عمل زیبایی واژن میتواند بسیار خطرناک باشد.

به طور کلی، ایمنی و اثربخشی این روش‌های انتخابی به خوبی مستند نشده است و شواهد عمدتاً به گزارش‌های بالینی و مطالعات گذشته‌ محدود می‌شوند. اندازه‌گیری‌های مورد استفاده برای ارزیابی پیامدها مانند پرسشنامه‌های بیمار، به ندرت در بین مطالعات قابل مقایسه هستند و نرخ‌های پیگیری بسیار متفاوت است.

لابیاپلاستی

زیبایی واژن، تجربه عمل زیبایی واژن، بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن، عوارض عمل زیبایی واژن، مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن،عمل زیبایی واژن

این روش رایج ترین روش جراحی زیبایی واژن است و تکنیک های مختلفی را شامل میشود. جااندازی کلایتورال هود اغلب در زمان لابیاپلاستی انجام می شود تا افتادگی کلاهک کلیتورال پس از لابیاپلاستی کاهش یابد. در یک مطالعه تجربی که در چند سال قبل انجام شده است ۲۵۸ زن که تحت ۳۴۱ عمل زیبایی واژن قرار گرفتند، ۱۷۷ مورد تحت عمل لابیاپلاستی، کاهش کلاهک کلیتورال یا هر دو قرار گرفتند.

به دلیل فقدان گروه مقایسه و استفاده از پرسشنامه های ضعیف که هیچ کدام از آنها اعتبار سنجی نشده بود این مطالعه از صحت و درستی کامل برخوردار نیست. اگرچه تحقیقات گروهی معتبر دیگری از همان نویسنده در سال ۲۰۱۶ روی ۱۲۰ نفر انجام شد و تنها ۵۴ درصد از زنانی که جراحی زیبایی واژن و اندام تناسلی داشتند، در مقابل ۷۶ درصد از گروه کنترل، تحقیق را تکمیل کردند.

تجربه روش های عمل زیبایی واژن

زیبایی واژن، تجربه عمل زیبایی واژن، بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن، عوارض عمل زیبایی واژن، مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن،عمل زیبایی واژن

sorce

روش هایی که به بازار عرضه میشوند بر روی کانال واژن تمرکز دارند که برای بهبود عملکرد جنسی هستند. یکی از بحث‌برانگیزترین روش‌های جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان، (جوانسازی واژن)، یک اصطلاح اختصاصی است که شامل پرینه‌وپلاستی، واژینوپلاستی یا هر دو می‌شود و به عنوان تکنیکی برای کاهش قطر واژن، تقویت بدن پرینه و تقویت عملکرد جنسی استفاده میشود.

تکنیک جراحی مورد استفاده بسیار شبیه به کولپورافی قدامی یا خلفی است و اغلب با پرینئوپلاستی ترکیب می شود. روش دیگر برای درمان شلی واژن، که به عنوان ترمیم نازک واژن نیز توصیف می‌شود شامل استفاده از لیزر CO2 برای ایجاد رگه‌های واژن در زنانی است که در آنها نارسایی واژن وجود ندارد یا کاهش یافته است.

اطلاعات کمی در مورد تجربه و نتایج (خطرات و مزایا) کمک لیزر، ترمیم روتاژ، یا تقویت نقطه G در ادبیات بررسی شده وجود دارد و داده‌های منتشر شده عمدتاً به نظرات متخصص، گزارش‌های موردی یا سری موارد کوچک محدود می‌شود. یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ در مورد ترمیم روتاژ واژن که شامل ۱۰ زن میباشد انجام شده است که تحت این روش جراحی قرار گرفته اند، و به علت کم بودن نفرات نتیجه این تحقیق نیز اطمینان بخش نمیباشد.

تحقیق درباره جوانسازی، روش‌های زیبایی واژینال، یا روش‌های غیرجراحی واژینال برای درمان علائم مربوط به یائسگی، بی‌اختیاری ادرار یا عملکرد جنسی جزو تحقیقاتی پر هزینه میباشند و توسط کسانی انجام میشود که از نظر مالی مشکلی نداشته باشند.

ادامه مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا